~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku mau kau senyum :)

 senyum lah..


bila kau bersedih 
seolah suram dunia
tiada cerah yang kelihatan 
tapi gelap sekeliling dunia
hingga sesak dadamu..tersekat-sekat nafasmu

kau rasa tempatmu bertaut terlalu rapuh
hingga tunggu masa untuk jatuh
bagimu dunia amat sunyi 
dan kau fikir kau berseorangan
menggenggam semua duka.
menggalas semua masalah.
mujur kau tidak salahkan takdir
menimpah ujian sebegitu berat buatmu..
kau bertafakur, bermunajat memohon agar beban menjadi ringan.
sepanjang malam air mata menjadi teman 
hingga kau lupa untuk tersenyum.

suara-suara nyaring unggas
kau rasa seolah mengejek
tapi pernahkah engkau hayati disebaliknya?
andai saja kau tahu, kau pasti terkejut
betapa suara sayu mereka memecah kesunyian alam
jika kau fikir dalam kesedihan kau berseorangan,
kau silap..dunia menangis melihat kau bersedih.
dan aku tidak mahu melihat kesedihan itu..

izinkan aku tampil sebagai pengubat hatimu.
meski kau tak perlukan aku..
aku pohon kepadamu pulangkan keceriaan mereka.
SENYUM lah..'' ;-)

dont be sad tau....^_^

8 komen disini:

Oh Lady said... [reply]

senym :)

tieykah said... [reply]

Jangan bersedih

Senyumlah,senyumla,ahai cek mek molek

anahiettah afibs said... [reply]

nk kena nyanyi lagu najwa ni..senyum x perl kata apa2..hehe

Still alive said... [reply]

senyummmm....xperlu kata apa2...:-)

Anonymous said... [reply]

senyum kemudian saya kata suka puisi anda

budak hijau said... [reply]

sungguh hijauuuu....that mean like ana..hehehhe. aku xdak apa nk post..budak baru bljr~

anahiettah afibs said... [reply]

still alive_ya senyum x perlukan apa2.. cuma perlu maniskan senyuman lg..

anahiettah afibs said... [reply]

anony_ alhamdulillah, tengkiu bab suka.. ana pun suka kalian.. hee.. geyam2..
budak hijau_hijau mean suka ek.. sy pun budak baru bljr..kita bljr sesama la.. :)

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...