~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

disebalik riak wajah


secara semula jadi, riak wajah menggambarkan isi hati seseorang.hati yang penuh rasa gembira akan melahirkan riak wajah yang tenang serta membahagiakan. orang yang memandang juga terasa bahagia. tapi bila hati dilanda kesedihan maka kesedihan itu akan terpancar melalui riak wajahnya tanpa dapat dibendung lagi. dengan riak muram dan sayunya..
melalui riak wajah juga kita boleh memahami isi hati orang, .kata orang lidah boleh berbohong tetapi riak wajah yang diperlihatkan itu sukar sekali untuk menafikan apa yang sedang ditanggung. ia tak perlu diberitahu,orang lain dah tahu walaupun kita cuba menyembunyikannya terutama orang2 yang begitu rapat dgn kita. jadi tidak hairan lah kerapkali kita berhadapan dengan pelbagai situasi yg menyebabkan emosi kita terganggu, bila seseorang yang rapat dengan kita bertanya ''U kenapa ni?...ada problem ek.." pasti kita tertanya2 "cmna dia tau ni..." huh, tp kita sedaya upaya juga berkata "nothing!..everything is okey" hanya semata2 kita tidak ingin orang lain merasa apa yg kita rasa.

apapun.......

2 komen disini:

Lyana Ann said... [reply]

Agree... =) saya ada seorang kawan yang sangat penting, bertanya "are you okay?" bila saya cuba tipunya saya kata saya okay (padahal saya x sihat)... tp last2 dia kata "I know you didnt feel very well" dan saya freeze... hehehe

anahiettah afibs said... [reply]

kan...selalu berlaku mcm tu.. terutama dengan org yg rapat dekat kita semestinya dorang pun sedar & tau apa yg berlaku dkat kita.

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...