~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wanita yang kucinta dan kagumi (3)

✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•✿¸.


♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ 


Takala membesar dengannya
dialah temanku, pelindungku dan pembelaku..
dialah yang menjagaku dan membelaiku seperti ibu.

sifatnya lembut kerana dia tetap wanita..
tapi sebenarnya amat tegas mendidikku

ibarat arca berposisi baik
dialah modelku..
aku perhatikan caranya..
 menjaga solat
menutup aurat
berpelajaran dan gigih bekerja
dia ramah, santun dan berketrampilan 


sehingga aku benar percaya
siapapun insan yang memilikinya pasti bertuah..


♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ 

Ukhti/anti/sister/kakak.....dia adalah wanita yang kucinta dan kagumi


tiba saat dia dilamar, aku sepatutnya bergembira
tapi jiwaku memberontak sendiri..
jangan ambil dia.....jangan bawa dia pergi dariku...grrrr!

Who will be there to take you place when you gone?
kalau aku rindu macamana?
aku bukannya reti nak luahkan perasaan....

ya..aku cuma mampu pendam..
sehinggalah aku menemui keikhlasan itu,
err....bukan,
mencari keikhlasan sebenarnya.
dan aku mula percaya pada kata-kata ini

"Setiap yang lepas milik Allah, yang akan datang dalam Rahsia Allah, 
yang kita miliki Detik ini juga milik Allah"

kak, mungkin kau tak pernah ingin tahu
 apa yang tersirat dalam hati adikmu ini..
ya usia kita jauh berbeza
tak seperti sahabatku dengan kakak-kakaknya..
mereka ramai kak....macam kita...
tapi aku lihat mereka ada bersama, bergurau, bercerita...akrab, ya macam kita juga....
tapi...itu dulu..

dengan lahiriah cemburu mendalam..
mereka ingatkan aku pada kakak...
tapi keadaannya berbeza,
you have new relationship
suami yang mencinta serta anak-anak pengubat jiwa,

kini aku mampu tersenyum, betapa hubungan itu amat membahagiakanmu..





I remember being so proud of having you, my sister...one thing thats not changed and I'm pleased to say I love you.

You are wife, mother and sister
and of course hamba Allah SWT


Ya Allah berikanlah diri nya ketenangan, kebahagian, lepaskan lah,sembuhkan lah dan bebaskanlah dari belenggu penderitaan yang merenguk ketenangan hidupnya.. amin Ya Allah.

♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ 



sekali lagi aku menulis kerana wanita..
dengan tulisan yang agak rojak menyusun kata.. tapi ini bukan bahasa selanga Indonesia..
dengan beraninya aku menggunakan beberapa patah ayat berbahasa inggeris
kata sorang adik tu 'Don't be shy. Just try', 
see...aku berbangga dengan tulisan yang 'sedikit' itu....meski aku tak tau betul ke tak...



akak Nor mie juga mahir bahasa inggeris...tulisan ni pun untuk mu...
selamat hari 'kakak' akak....  ~jangan berkerut~



9 komen disini:

know me said... [reply]
This comment has been removed by the author.
know me said... [reply]

^__^

anahiettah afibs said... [reply]

akak nor...komen pa tu? em em em...knp akak padam arr?..hohoho

Hans said... [reply]

tak apa berani mencuba
lama2 akan lebih hebat
:-)


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

Firdaus® said... [reply]

nice entry..thanks for sharing..
apa2 pun salam perkenalan ye =)
1st time smpai sini..

do follow my blog =)

anahiettah afibs said... [reply]

@Hans

Insyaallah..terima kasih.. dengan senang hati..alhamdulillah dah :)

know me said... [reply]

hanya snyuman yg xdpt dluah dgn kata2....
x dsangka snyuman tue xdpt dpadam spnuhnye, makanya akak kembalikn snyuman disitu... ;D

anahiettah afibs said... [reply]

@know me

senyuman akak tu buat berjangkit..hehe.. dan saya tersenyum lagi, biarpun x cantik..hehe
akak..terima kasih byk2

anahiettah afibs said... [reply]

@Firdaus®

insyaallah..salam ukhuwah. terima kasih

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...