~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wanita yang kucinta dan kagumi (4)

¸.•❤•••بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •••❤•¸.


sekali lagi aku berbicara tentang wanita..
wanita yang kucinta dan kagumi.
dia takkan menjadi lelaki,
atau lelaki takkan jadi dia

"erm..maksudnya aku takkan biarkan tempatnya sebagai wanita itu diganti oleh lelaki..
err..
masih tak faham jugak?
ok2..For the rest of my life,..
aku lebih selesa bersamanya, berbicara, bergurau senda, menangis dan ketawa, malah berjalan berpimpin tangan, mudah kan? "

..kerana dia wanita.

tetapi siapakah dia..

♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ 


Dia adalah Insan yang telah Allah ciptakan untuk menjadi SAHABAT karibku. 
yang mengerti saat aku menyembunyikan kesedihan, 
yang berusaha untukku mengukir senyuman,
 yang menemani aku saat sendirian, 
yang memberi aku pelan takala bingung membuat pilihan, 
yang bangkitkan aku saat terjatuh dijalanan, 
yang pertahankan aku saat dihunus pedang lawan. 
Dia lah.. yang setia menemani hidup bersamaku di bumi tuhan ini. 


katakanlah aku berjaya menemui insan ini sebagai sahabat
akan ku biarkan tersemat pada ikatan yang bersimpul mati
bagai air yang mengalir tanpa perhentian
itulah harapan yang kulayarkan agar hubungan ini berkekalan


"dalam berhati-hati, ada hati yang disakiti...
dalam berjaga-jaga ada hati yang terluka..''
pernah terguris hatinya..
tapi apa sifatnya Sahabat?
maaf dan memaafkan
pesan dalam bimbingan

pada kisah pertemuan yang cukup membuatkanku tersenyum
persahabatan ini bukan milikku dan miliknya
ia adalah perancangan Allah yang maha mengetahui
kerana DIAlah ku mengenali dirinya
dan sungguh


aku mencintai sahabatku


♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠ ♥●•٠



" aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku, untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur baiknya, dalam suka dan duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya"      ~sungguh tersentuh aku pada kata-kata imam syafie ini.


"Ukhwah fillah takkan musnah..
lautan erat takkan mungkin patah..
Bertemu, berpisah..hanya KENANGAN SEMATA..
Redha Allah, Kita cari..
Moga kita kan diRahmati..
Dengan niat yang suci,bertemu kembali di negeri Abadi."


~afibs





4 komen disini:

know me said... [reply]

sooo sweeeet..... ^_^

anahiettah afibs said... [reply]

@know me

akak punya komen ni kan...suma sweet2 je..hehe.

Zack Hazze said... [reply]

sahabat...zack ada ramai member...tp sahabat ada beberapa org...jaa...memang susah nk cari sahabat yg sejati...entri yg sgt menyentuh... ^_^

anahiettah afibs said... [reply]

mmg susah zack, tp yang penting berkawan lah dgn siapapun krn diantara mereka kita pasti temui shbt yg sebenar.
sy suka dengan pepatah ni "siapa kwn kita hari ini menentukan siapa kita hari esok"

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...