~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x payah risau anda sebenarnya bertuah

 الله خالق كل شئ ، محمد رسول الله

Jika anda memiliki makanan di almari, pakaian yang anda pakai, beralas atap dikepala dan tempat untuk tidur... Anda lebih kaya dari 75% dari dunia ini.

Jika anda mempunyai wang di bank, di dompetmu, dan berkemampuan membeli makanan atau berjalan-jalan kesuatu tempat ... anda berada diantara 8% kesejahteraan dunia.

Jika anda bangun pagi ini dengan kesihatan lebih daripada penyakit ... Anda lebih berbahagia dari satu juta yang tidak akan bertahan hidup minggu ini.

Jika anda tidak pernah mengalami bahaya perang, kesepian penjara, penderitaan, penyiksaan, atau kelaparan ... anda tidak mengalami kepedihan berbanding 500 juta orang di dunia.

Jika anda dapat berdoa di Masjid tanpa takut akan gangguan, penangkapan, penyiksaan, atau
kematian ... Anda lebih diberkati daripada tiga bilion orang di dunia.

Jika orang tua anda masih hidup dan masih bersama... sangat jarang anda mempunyai itu berbanding yang lainnya.

Jika anda memegang kepala dengan senyum di wajah anda dan sesungguhnya bersyukur ... Berbahagialah anda kerana majoritinya boleh, tetapi kebanyakan tidak.

Jika anda boleh membaca mesej ini, anda hanya menerima berkat ganda dari seseorang yang sedang memikirkan anda, dan selanjutnya, anda lebih diberkati daripada lebih dari dua bilion orang di dunia yang tidak dapat membaca mesej ini sama sekali.

semoga anda Memiliki hari yang baik, menghitung Berkah ALLAH Azzawajal, bersama untuk mengingatkan orang lain bagaimana Berbahagialah kita semua. Alhamdulillah!

sememangnya, Dia adalah pencipta yang terbaik, sebagaimana Dia adalah lebih baik dari segala pencipta.


terjemahan>
Count Allah Azzawajal's Blessings, hitungan berkat Allah azza wahzalla..

0 komen disini:

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...