~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

cerita aku, cerita dia dan cerita kami

cerita aku cerita dia dan cerita kita

bila kami mula bercerita...
aku dengan zalimnya mengcopy kata2 dari shbt2 afibs  kata2 ni aku ambik dari pesbuk durang..hihi .xpa la..durang kwn aku jugak.. aku mau durang bercerita bersama.. ni pasal durang>

~naBiL~
 NABIL  > sahabat paling best yang pernah aku jumpa...penghibur hati duka lara..     pada saat diri rsa sedih yang amat..selamba dia buat something  yg buat kitaorg lupa pada masalah.. seolah keajaiban gitu..hihi..dlm Fb dia guna nama Mangkok tingkat> aku pun kekadang konfius jugak ngan org ni, pnyalah banyak nama yg cantik2..dia guna mangkok gak. aduhai...whatever katanya>,, aku tau dia boring ba tu..sebenarnya, aku da lama knal shbt ni,sejak sekolah rendah lagi..tapi waktu itu kitaorang x berapa rapat. takat2 bertegur sapa, say hello..assalamualaikum...hye..pastu da jwb, ok.. biasa pnya ayat. tp x sangka pula, last sekolah tingkatan6 kitaorg boleh seakrab ini..ayat2 pun da berubah jadi yg lebih bermakna, start cerita2 & masalah2 peribadi semua dikongsi bersama..gosip2 pun x lupa..weii...dosa..hehe..  apa yg buat aku suka sgt ngan shbt ni, kalau berada ngan dia rasa x sunyi.ada jak yg dia buat..aku akui dulu aku ni jenis yg x suka bergaul & x byk ckp, mungkin sekarang pun cam tu gak..hehe.,tp bila bshbt ngan dia. aku rasa dunia aku berbeza..seolah aku dpt cabar diri aku untuk keluar dari dunia keboringanku itu..x sangka juga, aku da start ikut2 program sekolah cam bsyair..hihi..ish..malu la nak ckp....hehe. 
mangkok tingkat~~
dak kampong biase jek kot..
xdak yang special...
i jahat~~i bahagia ngan diri i..!!
i am me and i won't change for anyone..
~~love my dolly haloween~~
!!!!nak kawan wat cara kawan!!!!!
~jaNgan laGak hEbat ngan i k~
~~iF u ReaLLy wAnna bE my Frenz..mY spEcIaL One tReat mE wEll..i wIlL tReat uR beTtEr~~
(¯`v´¯)
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.i love...my familly and my friends... ヅ
(●̮̮̃●̃) (•̮̮̃•̃) (-̮̮̃-̃) (●̮̮̃•̃) (͡๏̯͡๏) (●̮̮̃●̃)
The day u left me,was the day my life changed forever..There's no word to describe how much u meant to me..When u hurt my feelings, u’ll probably never know it.. sob..sob..sob..;(

lihat pada ucapan> mcm ganaZ kan...p dia sgt2 baik...tersangatlah..



sekarang mau cerita pulak pasal teman yg 1 nie, x kurang jugak bestnya..

~zaNNa~
zanna  > sahabat yang sopan santun & lemah lembut, ada ciri2 wanita melayu terakhir..opss wanita bajau la.. orangnya sangat suka berpuitis, mencintai lagu2 yang menusuk kalbu..tp yg ada makna la...beliau juga (cess..beliau..hehe) mementingkan persahabatan. tp 1 ja masalah dia ni..mudah sgt emosi..asal dgr cerita sedih, sedih la tu.. mstilah sedih kalau cerita tu pun cerita sedih..kadang emosi mcm tu ble bjangkit tau pat aku..  aku sayang sgt dkat dia, dlm ramai2 kwn aku, aku da bersahabat ngan dia selama 9 tahun.. lama kan?. memang tuhan da ciptakan dia jadi sahabat aku.. bayangkan kami da duduk sekelas waktu darjah6 lagi hinggalah tingkatan 6 atas..& bayangkan dalam 8 tahun itu kami duduk bersama..meja kami x pernah terpisah..subhanallah. aku harap ikatan sahabat antara kami takkan terpisah buat selamanya.. walaupun sekarang masing2 bawa haluan sendiri,dia da sambung study dkt smnnjung. tapi dalam hati ini teguh mencintai dia. syg sgt...                                                                                                                                                                 
WALZANNA........^_^...........jst be hpy huhuhuu luv my family..frend my twins MADANZ ARSHAD
my luv AFIBS ♥ ♥ ♥
simple N nice...

eemm..punyalah ringkas, ni bukan cerita ni tp ucapan..xpalah yg pnting aku bercerita pasal durang..


pasni aku mau cerita plak pasal geng yg 1 lagi ni..
imah
Imah  >  ni plak sahabat aku yg paling kiut.. banyak peminat ni weii.. jiwa dia sentiasa berkobar2 untuk menggapai kejayaan, apa sahaja yang dia ucapkan beri semangat kitaorg untuk maju kehadapan..chewah!.. dia selalu bagi nasihat, aku salah seorang yang selalu dicuci telinga..wah..kata2 dia mmg terkesan ke hari ini..pedas.. tapi, well..disebalik pedas yang terasa itu pasti ada manis yang bakal dihadapi..aku masih ingat kata2 dia "U r the shining pearls in the sea of wisdom'' . bermakna tu... perkenalan aku ngan shbt ni, memang x disangka2. sampai hari ni aku masih x sangka dia ble boleh jadi shbt aku..boleh akrab plak tu...padahal sewaktu naik tingkatan 6 dulu, kitaorg sama2 mendaftar..tapi aku tinggalkan dia disana sorang2, then aku naik kelas sendiri..punyalah aku kejam, kurang sivik.hehe. tapi x sangka shbt aku zana boleh bagi tmpat duduk untuk dia, cemburu juga aku dia berkawan ngan shbt aku..tapi benarlah, masa mampu mengubah apapun. keserasian mula terasa antara kami, dan ikatan sahabat mula terikat..terima kasih Allah..     mau tau x, apa ayat2 yang aku dpt dlm FB dia?..
no boundaries????
ble ka itu dikatogorikan sebagai ayat?..

ada sorang g sahabat yang pernah membina angan2 kami bersama..
tapi disebabkan kami terpisah jauh dek lautan pasifik & atlantik..kunun la...
dia xberapa dpt join perkembangan kitaorang..dia study cna..cna.......sarawak jak ba..hehe
walaubagaimanapun, kitaorg xkan lupa share apa2pun dkt dia...namanya tetap setia dihati...

fizah
fizah  > orangnya cute, cantik tertarik ko memang daBomb..hehe. aku sentiasa memandang tinggi dkt dia, bab dia memang tinggi pun dari aku..hihi.. dulu, time kumpul2..apa yg buat aku ingat sgt dkt dia adalah cubitan ketamnya..wow, berbekas tau..panas & pedas..xda siapa lg dpt buat cubitan mcm tu.. rindu la plak..adoyaii....pasal sahabat ni pulak, kitaorg sekelas waktu ambik spm lg, tp time 2 x berapa akrab..jarang sekali kami borak2. bahkan dulu aku x berapa suka sgt dekat dia, mungkin sebab dia berkawan ngan budak2 murai yg suka buat bising dkat kelas..hehe, sori pizah..pengakuan ikhlas..haha.. tapi waktu naik ting6, start da hubungn pesahabatan kami. sbb dia xda kwn da, mula2 rimas jugak aku, kmana kami pergi dia ikut..hehe. tapi kuasa Allah, lama kelamaan rasa senang akan kehadiran dia. keserasian & kesefahaman wujud antara kami..kami mula berkongsi semua cerita dan masalah.dulu kitaorang sering ke library pekan sama2. ada meja tengah library 2, mcm meja kitaorang da..xda siapapun berani duduk sana. byk sgt memory kami waktu tu tapi paling aku ingat time kitaorg makan sembunyi2 dlm library... tetiba jadi budak nakal...  ada g peristiwa penting aku ingat tentang shbt ni, dulu aku x berapa bersemangat sangat naik ting6, hampir setiap hari aku gtau dia..aku mau berhenti. tapi dia x habis2 bagi semangat untuk teruskan perjuangan hinggalah dia buat surat ngan shbt lain untuk aku. bila aku baca dkat rumah..aku menangis baca surat 2...isi kandungannya benar2 menyentuh hati... tapi, dalam pada dia bg semangat untuk aku teruskan perjuangan di ting6, x sangka dia pula yg  berpindah..sambung study dkt sarawak.. mmg 1 kejutan buat kami.. well, apapun..harap ko sentiasa bahagia & peroleh kejayaan shbt. syg ko byk2...



dan afibs xkan lengkap tanpa aku..hahaha!! (bangga diri)..gambar takda :)
 sal aku lak, memang xda cerita la..biasa2 aja...

sebenarnya..banyak lagi aku mau bercerita pasal sahabat2 aku ni..semuanya untuk mereka dan tentang mereka..betapa aku amat menghargai ikatan persahabatan ini... Terima Kasih Allah kerana mencipta mereka untuk bersahabat denganku....
bagiku ikatan persahabatan ini seperti kata2 yg pernah ku terbaca;
''cinta bermula dari mata, membesar dengan kata-kata, dan berakhir dengan air mata..
tetapi, persahabatan bermula dengan senyuman, membesar dengan kesefahaman, dan hanya akan berakhir dengan kematian..."
cerita ni mungkin dituju khas buat sahabat2 kesayanganku..bila aku cuba bercerita tentang mereka..
aku mulakan penulisanku dengan jiwa persahabatan betapa aku amat menghargai insan-insan yang bergelar sahabat. mereka yang setia memberi aku dorongan, kata-kata semangat serta doa yang tidak putus-putus.
aku harap kalian juga begitu selagi kita mampu menghargai nilai seorang sahabat, selagi itu kita akan dihargai oleh orang-orang yang kita sayang . semoga Allah swt mengurniakan sahabat terbaik untuk kita dalam melayari kehidupan dunia dan akhirat selamanya. amin..


Seandainya aku teman yang terbaik buatnya
Teman untuk berbicara
Teman untuk bergurau senda
Teman tatkala ketawa
Teman tatkala berduka
Hilangkanlah prasangka di jiwa
Hapuskanlah kebencian di dada
Agar ku bisa diterima seadanya










p/s : ku persilakan & terima apa saja komen serta saranan.

1 komen disini:

Mihrab Cintaku... said... [reply]

wa frend..terharu maw bca...syg syg syg u selalu...(^_^)

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...