~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The Word Inside the Word~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

back to the school

Bismillahirrahmannirrahim.....

kembali ke sekolah.. Di saat-saat ke'busy'an melanda diri aku cuba juga menghadirkan penceritaan dengan entry yang terlalu peribadi dan bersifat Diary. Aku menulis penuh kebingungan samaada aku akan publish nanti atau simpankan saja sebagai draf.. (baik tak payah buat kan)
entahlah...lihatlah nanti.


Apa sebenarnya yang aku mahu sampaikan?
.................kosong..................

Ini memang entry mengarut yang menyimpang dari wadah kebiasaannya, tanpa perlu ada perkongsian ataupun bimbingan nasihat yang perlu dikutip menjadi ibrah apatah lagi ditafsir untuk dirungkai segala permasalahannya.

aku tahu, satu yang tak berubah ialah ayat yang panjang berjela dan berbelit-belit bicaranya.
begitulah...

ya Allah, andai mampu ku zahirkan lakaran yang bermain di minda dalam hidup.. alangkah bahagianya.

Terlalu banyak aku bermimpi dan berkata-kata yang tak pernah cukup...
aku bermimpi seperti diawang-awangan sehingga aku masih belum bisa percaya
yang aku akan kembali ke sekolah....!! sekolah yang cukup dewasa bagiku dengan fail-fail yang dikepit di lengan. dengan buku-buku setebal kamus Oxford dan beratus-ratus anak tangga yang perlu di lalui untuk sampai ke tempat kuliah.
ah....tangga-tangga kejayaan.....hehehe.

aku mengeluh?... tidak...

bukankah kita telah lama perlu kembali kepada fitrah dan MOTIF utama kenapa kita diciptakanNYA.
bersusah-susah dahulu dan bersenang lenang kemudian...orait

jadi....cik ROSITAH BINTI MAJIN
tabahkan hati dalam pendakian menuntut ilmu.
ceChayo...ceChayo...ceChayo


Dari Anas bin Malik r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Menuntut ilmu adalah satu fardu yang wajib atas tiap-tiap seorang Islam."

0 komen disini:

Post a Comment

titipkan sepatah dua kata untukku runtum penuh hikmah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...